Maak je optimaal gebruik van de mogelijkheden die de werkkostenregeling je biedt? Voldoe je aan de administratieve verplichtingen waarop de Belastingdienst controleert? Hoe en wanneer wijs je nu concreet iets aan in de vrije ruimte? Hoe schakel je de gebruikelijkheidstoets uit? Hoe om te gaan met inleenkrachten en relaties? Hebben jij en je collega’s een compleet overzicht van alle werkzaamheden die moeten plaats vinden? Hoe is de onderlinge afstemming daarin? Ben je benieuwd naar hoe anderen handen en voeten geven aan de werkkostenregeling? Ben je op de hoogte van de recente en wellicht toekomstige wijzigingen?
Tijdens deze studiemiddag bespreekt Casper Mons al deze zaken op praktische wijze met je aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. De opgedane kennis kun je na afloop van deze studiemiddag gelijk toepassen bij je eigen organisatie of klanten.
Het programma omvat de onderstaande onderdelen:
- Het principe van de werkkostenregeling
- Loon versus vrijstellingen
- Administratieve verplichtingen
- Recente en toekomstige wijzigingen
12.30 uur Ontvangst met koffie, thee en broodjes
13.00 uur Start programma, waarin onder meer de volgende relevante onderdelen van de werkkostenregeling aan bod komen:
- Welke arbeidsrelaties vallen onder de wkr?
- Het administratieve proces
- Vrijstellingen
- Gebruikelijkheidstoets
- Doelmatigheidsgrens (€ 2.400,-)
- Kleine geschenkenregeling
- Jurisprudentie
- Cafetariaregeling (IKB/ PKB/ uitruilen arbeidsvoorwaarden)
- Werkkostenbegroting: meten is weten
- Thuis/ hybride werken
- Aanwijzen als loon of vrije ruime ondersteund met praktijkvoorbeelden.
17.30 uur Einde programma
Tijdens de cursus vinden een paar korte pauzes plaats
Casper Mons
Zelfstandig senior beloningsadviseur. Hij is gespecialiseerd in het uitzoeken en interpreteren van de wet- en regelgeving op sociaal en fiscaal gebied. Daarnaast geeft hij trainingen op het gebied van salarisadministratie met overlap naar zowel arbeidsrecht als de financiële administratie.
- Accountants
- Financieel medewerkers
- HR-managers
- HR-medewerkers
- Salarisadministrateurs
Het inschrijfgeld bedraagt € 415,00 per persoon (excl. BTW).
Meld aan met 2 personen en jij en je collega ontvangen 10% korting op het inschrijfgeld. Hierbij zijn inbegrepen de kosten van digitaal documentatiemateriaal, koffie, thee en broodjes bij ontvangst. Eventueel overig materiaal ontvang je tijdens de cursus. Eventuele parkeerkosten zijn niet inbegrepen bij het inschrijfgeld. Na ontvangst van je aanmelding sturen wij je een bevestiging, routebeschrijving en factuur.
Verhinderd?
Tot twee weken voor aanvang van onze programma’s kun je uitsluitend schriftelijk kosteloos annuleren. Bij annulering binnen twee weken voor aanvang ben je het volledige inschrijfgeld verschuldigd. Een vervanger mag kosteloos je plaats innemen.
Deze cursus is beoordeeld met een 9,5!
Wat vonden deelnemers het meest leerzaam:
‘De kleine lettertjes die niet in het handboek LH staan’
‘Wat de gebruikelijkheidstoets inhoudt’
‘Update met de laatste actualiteiten’
‘Hoe de belastingdienst aankijkt tegen de regeling’
‘Collectiviteitsregel van de 2400’
‘Opfrissen en heel veel praktische voorbeelden’
‘Overall de kennis upgrade’
‘De interactie tussen cursisten en spreker’
‘Eigenlijk alles’
‘Was gewoon echt goed allemaal’
68 punten
4 punten in aanvraag
4 uren
punten in aanvraag
Het is de verantwoordelijkheid van de deelnemer of een cursus kwalificeert voor PE-punten.
VRC: 4 punten op aanvraag
NOB: MOCuitgevers Vanmorgen en is van oordeel dat deze cursus voldoet aan de minimum voorwaarden voor onderwijs als gesteld in het PE-reglement van de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs en voor 4 uren kan worden ingebracht voor de PE-verplichting van NOB-leden.
Mis je pe-punten voor jouw branche/beroepsvereniging? Neem dan contact met ons op.