Het kabinet heeft aangekondigd dat per 1 januari 2027 de compensatieregelingen voor de transitievergoeding verdwijnen. Werkgevers krijgen dan onder meer geen vergoeding meer voor de transitievergoeding bij ontslag na langdurige arbeidsongeschiktheid.

