Het Rijk overweegt om heffingen in te stellen voor particulieren en ondernemers die profiteren van uitbreidingen van het openbaar vervoer in de grote steden. De opbrengsten zouden dan worden gebruikt om diezelfde OV-uitbreidingen mede te financieren.
Mobiliteitsalliantie: rekeningrijden opnieuw op tafel
De Mobiliteitsalliantie vindt dat rekeningrijden opnieuw moet worden bekeken. Automobilisten moeten gaan betalen naar gebruik en vervuiling, stelt het samenwerkingsverband in een Deltaplan dat woensdag aan het kabinet wordt overhandigd
Meerderheid voorstander van rekeningrijden
Een ruime meerderheid van de Nederlanders wil de huidige wegenbelasting inruilen voor een vorm van rekeningrijden. Zelfs automobilisten die veel kilometers maken en rechtse kiezers zijn in meerderheid voorstander, blijkt uit een representatief onderzoek dat I&O Research heeft uitgevoerd namens de Volkskrant. De kiezers van alle partijen zijn volgens het onderzoek in meerderheid voorstander van […]
TLN voelt zich bedrogen met kilometerheffing
Transport en Logistiek Nederland TLN komt in het geweer tegen het plan om met een deel van de opbrengsten van de kilometerheffing voor vrachtverkeer de staatskas te spekken. In het regeerakkoord beloofde het kabinet dat alle opbrengsten zouden terugvloeien naar de transportsector, maar inmiddels is duidelijk dat het kabinet de vrachtwagenheffing wil afromen.

